Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

TÜİK’in enflasyon rakamları deprem bölgesinde tepki çekti

TÜİK’in kasım ayına ilişkin açıkladığı yüzde 0,87 aylık, yüzde 31,07 yıllık enflasyon oranları, özellikle 6 Şubat depremlerinden ağır etkilenen Hatay’da yaşayan yurttaşların tepkisine neden oldu. Hataylılar, yüksek kiralar ve geçim sıkıntısını anlatarak “Türkiye’nin ekonomik olarak durumu kötü, kim ‘iyi’ diyorsa yalan söylüyor” sözleriyle yaşadıkları tabloyu özetledi.​

TÜİK’in kasım ayına ilişkin açıkladığı yüzde 0,87 aylık, yüzde 31,07

Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre kasım ayında tüketici enflasyonu aylık yüzde 0,87, yıllık ise yüzde 31,07 olarak hesaplandı. Resmi rakamlar kamuoyuna “enflasyonda yavaşlama” vurgusuyla sunulurken, deprem bölgesinde hayat pahalılığı ve barınma krizi yaşayan yurttaşlar bu oranların gerçek durumu yansıtmadığını savunuyor.

Hatay’da kiralar ve temel giderler

6 Şubat 2023 depremlerinde büyük yıkım yaşayan Hatay’da yurttaşlar, TÜİK verilerini değerlendirirken özellikle kira artışlarına dikkat çekiyor. Bir esnaf, “Depremden önce kiralar bin 500, 2 bin liraydı, şimdi 15-20 bin lira” diyerek barınma maliyetlerindeki sert artışı anlattı.

Halk lokantası dolup taşıyor

Hatay Defne Belediyesi’nin işlettiği lokantada tabldot yemeğin 70 liraya satılması, vatandaş için “nefes alma” alanı haline gelmiş durumda. Aynı esnaf, dışarıda benzer bir yemeğin 200-250 liradan aşağı olmadığını belirterek “Zengini fakiri buraya gelip yemek yiyor, ekonomik sıkıntıdan kaynaklı” sözleriyle tabloyu dile getirdi.

‘Kimsenin yüzü gülmüyor’ diyen esnaf

TÜİK’in açıkladığı enflasyon oranlarını gerçek hayatla uyuşmadığını söyleyen Hataylı esnaf, “Türkiye’nin ekonomik olarak durumu kötü, kim ‘iyi’ diyorsa yalan söylüyor. Kimsenin yüzü gülmüyor” ifadelerini kullandı. Aynı yurttaş, deprem öncesi “az da olsa birikim yapabildiklerini”, bugün ise emekli olmasına rağmen çalışmak zorunda kaldığını anlattı.

Emekliler geçinmek için çalışıyor

Bir başka Hataylı emekli yurttaş da kiraların pahalılığı ve geçim sıkıntısına vurgu yaparak, “67 yaşında olduğum halde çalışmak zorunda kalıyorum” dedi. Deprem sonrası tarım alanlarının azalması ve ürünlerin dışarıdan gelmesi nedeniyle sebze-meyve fiyatlarının da yükseldiğini, buna rağmen bölgeden göçün devam ettiğini ifade etti.